Thursday, January 5, 2012

Kamera funktionen i The Sims 3

Jag tänkte jag skulle visa hur man använder kamera funktionen som finns i spelet. Vilka tangenter som gör vad och lite tips. 
Man startar kamera funktionen genom att trycka på Tabb tangenten, den ligger ovanför Caps Lock. Kamera funktionen funkar inte i bygg och köpläget utan bara i spelläget. 
När du fått igång kamera funktionen kan du med tangentbordets pilar och tangenterna A, D, W och S flytta kameran åt olika håll. Med hjälp av musen kan du flytta dig ännu bättre.

Q Tangenten
Med Q tangenten flyttar du kameran neråt och kan ge en illusion om att kameran låg på marken när bilden togs.

E tangenten
 Med E tangenten flyttas man upp.

X & Z tangenterna
Med X och Z tangenterna zoomar ut och in. Man kan också använda sig av hjulet på datamusen, men  själv föredrar jag att använda mig av X och Z för de känns lite mer finkänsligt. 
Bilderna nedanför är tagna från samma start plats. På den översta har jag använt X och zoomat ut.
På bilden nedan har jag använt Z och zoomat in.



Tips!
Om man ska ta ett kort där trappan ska synas, så blir de så att övervåningen inte syns och istället får man se himmelen. 
 Som ni ser på bilden ovanför, så ser man himmelen där övervåningen egentligen ska vara. 
Så för att få se övervåningen måste man gå upp till övervåningen innan man sätter på kamera funktionen.
Som ni ser på bilden så syns nu fönstrena på övervåningen.





No comments:

Post a Comment