Friday, February 24, 2012

Tips - Sortera Packages mappen

Nu är de helg och vad passar då bättre än lite städning nu när du äntligen har fått lite lugn och ro? Tänkte jag skulle dela med mig av ett litet hålla-reda-på-dina-grejer-tips! I Packages mappen alltså... De är bra att sortera innehållet man laddat ner i olika mappar. Varför är de bra då? Jo, tänk dig att du har laddat ner några nya fina grejsimojser och startar Sims överlycklig över dina fynd. MEN så laggar/buggar sims kanske till och med kraschar! Herregud! Efter lite tårspillande och desperata våldsamma krokar avfyrade mot den dumma lilla burken, kommer du fram till att problemet ligger mest troligt i något du laddat ner! Men gud så bra, då är de ju bara att leta reda och klickeliklicka bort. Fast hur lätt är de egentligen när filerna är uppe i tusentalet... Inte lätt alls, tro mig. 
Därför är mappar jätte bra, man kan göra mappar för varje dag man laddat ner, efter kategorier, prioritering. You name it!
(Klicka på bilden för att se lite bättre)
Så här fint har jag de, ja de är lite små rörigt men jag överlever mest troligt. Jag vet inte riktigt hur jag har sorterat mina saker, men oviktiga saker så som hår, kläder, skor och möbler brukar jag inte sortera. Däremot har jag viktiga saker så som Twallans moddar som måste uppdateras då och då i speciella mappar så dom är lätta att hitta. Som man ser på bilden så har jag mappar för Skins, sliders, triats och massa andra. 
Så vad vill jag säga med detta löjligt långa inlägget om mappar? Skapa en ordning du för står dig på.

No comments:

Post a Comment